Articles in peer-review journals

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  • Hettiarachchi, E., Mor, E., Huertas, M. A.Guerrero, A., (2015). Introducing a Formative E-Assessment System to Improve Online Learning Experience and Performance. Journal of Universal Computer Science, Vol. 21, No. 8, pp. 1001-1021. Link.
  • Manzano, M., Martins, M.A., Huertas, A. (2015). A Semantics for Equational Hybrid Propositional Type Theory. Bulletin of the Section of Logic, Volume 43:3/4.
  • Hettiarachchi, E., Huertas, M. A., Mor, E., (2015), E-Assessment System for Skill and Knowledge Assessment in Computer Engineering Education ,International Journal of Engineering Education Vol. 31, No. 2, pp. 1–12, 2015.
  • Mor, E., Guerrero, A., Hettiarachchi, E., Huertas, M. A. (2014). Designing Learning Tools: The Case of a Competence Assessment Tool. In: Springer International Publishing, Learning and Collaboration Technologies. Designing and Developing Novel Learning Experiences. Springer. Lecture Notes in Computer Science, Volume 8523, Pag. 83-94. ISBN. 978-3-319-07482-5.
  • Areces, C.; Blackburn, P.;   Huertas, A.; Manzano, M. (2014): Completeness in Hybrid Type Theory. Journal of Philosophical Logic. Vol. 43, Issue 2-3, pp. 209-238. ISSN: 0022-3611. DOI 10.1007/s10992-012-9260-4
  • Guerrero-Roldán, A.E.; Huertas, M.A., Mor, E., Rodríguez, M.E. (2013): Explicitando la interrelación entre las actividades de aprendizaje, el proceso de evaluación y la adquisición de competencias. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia. Vol. 16, n. 2, ISSN: 1138-2783.
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  • Carlos Areces, Patrick Blackburn, Antonia Huertas, María Manzano (2011). Hybrid Type Theory: A Quartet in Four Movements. Principia – An  International Journal of Epistemology. v. 15, n. 2, pp. 225-248. DOI:10.5007/1808-1711.2011v15n2p225 [http://www.periodicos.ufsc.br/index.php/principia/article/view/1808-1711.2011v15n2p225]
  • Juan, A.; Steegmann, C.; Martinez, M.; Huertas, M.; Simosa, J. (2011): “Teaching Mathematics Online in the European Area of Higher Education: An instructors’ point of view”. Int. J. of Mathematical Education in Science and Technology, Vol. 42, Issue 2, pp. 141 – 153. DOI:  10.1080/0020739X.2010.526254 (indexed in Scopus, 2008 SJR = 0.030, Fourth Quartile). ISSN: 0020-739X.
  • Steegmann, C; Juan, A.A. ; Huertas,  M. A. (2011) Enseńanza de las matemáticas asistida por las tecnologías del aprendizaje y la comunicación: el proyecto M@thelearning. Revista Iberoamericana de Educación (Investigaciones y Estudios). ISSN: 1681-5653. [http://www.rieoei.org/deloslectores/3947Steegmann.pdf]
     
  • Juan, A.; Minguillon, J.; Huertas, A.; Cavaller, V.; Sancho, T. (2011): “Computer-Supported Statistics Courses in Online Environments: adding e-repositories to the equation”. Int. J. Teaching and Case Studies, Vol. 3, No. 1. ISSN: 1749-9151
  • Huertas, M.A., Mor , E. y Guerrero-Roldán, A.(2010): “Herramienta de Apoyo para el Aprendizaje a Distancia de la Lógica en la Ingeniería Informática”. Revista de Educación a Distancia (RED). Publicación en línea. Murcia (España). Año X. Número 24, 15 de noviembre de 2010.  http://www.um.es/ead/red/24/.
  • Juan, A.; Huertas, M.; Steegmann, C.; Corcoles, C.; Serrat, C. (2008): “Mathematical E-Learning: state of the art and experiences at the Open University of Catalonia”. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, Volume 39, Issue 4, pp. 455-471 (indexed in Scopus, 2008 SJR = 0.030, Fourth Quartile). ISSN: 0020-739X.
  • Steegmann, C.; Huertas, M.; Juan, A.; Prat, M. (2008): “E-learning de las asignaturas del ámbito matemático-estadístico en las universidades españolas: oportunidades, retos, estado actual y tendencias”. Revista de Universidad y Sociedad del Conocimiento, Volume 5, Issue 2, pp. 1-14 (indexed in Scopus). ISSN: 1698-580X
  • Huertas, M.A (2007): “Teaching and Learning Logic in a Virtual Learning Environment”. Logic Journal of the IGPL (Interest Group in Pure and Applied Logic), n.4, vol. 15, pp. 321-331. ISSN: 1367-0751. http://jigpal.oxfordjournals.org/cgi/reprint/15/4/321
  • Huertas, M. A.; Juan, A. A.; Steegmann, C.; Terradez, M. (2006). ” Uso e integración de las TIC en asignaturas cuantitativas aplicadas. La experiencia de los estudios de Informática y Multimedia de la UOC “. Teoría de la educación: educación y cultura en la sociedad de la informac. Núm. 7(1). ISSN: 1138-9737.
  • Huertas, M. A. (2006). ” Lógicas para la red “. Azafea. Revista de Filosofía. Núm. 8. Pàg. 85- 102. ISSN: 02133563.

Research books and chapters:

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  • Patrick Blackburn, Antonia Huertas, María Manzano, and Klaus Frovin Jørgensen (2014). “Henkin and Hybrid Logic” in   Manzano, María, Sain, Ildikó, Alonso, Enrique (Eds.) The Life and Work of Leon Henkin. Studies in Universal Logic Series. Springer, 2014, pp.  279-306. ISBN 978-3-319-09719-0.
  • Hettiarachchi, E., Huertas, M. (2012). “Temporal Aspects of Mathematical E-Assessment Systems”. eLC Research Paper Series, 4, Pg. 37-42. ISSN.2013-7966.
  • Areces, C; Blackburn, P.; Huertas, A.;  Manzano, M. (2011): “Hybrid Type Theory: A Quartet in Four Movements”. In Proceedings of CLE/AIPS -Science, Truth and consistency. Principia – International Journal of Epistemology. 
  • Huertas, A., Humet, J.M., López, L., Mor, E. (2011): The SELL Project: a Learning Tool for E-learning Logic. In P. Blackburn et al. (Eds.): TICTTL 2011, LNAI 6680, pp. 123–130. Springer, Heidelberg.
  • Huertas, A. Ten Years of Computer-based Tutors for Teaching Logic 2000-2010 (2011): Lessons Learned. In P. Blackburn et al. (Eds.): TICTTL 2011, LNAI 6680, pp. 131–140. Springer, Heidelberg.
  • Juan, A.; Huertas, M.; Trenholm, S.; Steegmann, C. (eds.) (2011): Teaching Mathematics Online: Emergent Technologies and Methodologies (IGI Series in Advances in Distance Education Technologies). IGI Global, Hershey, Pennsylvania, USA. ISBN:  978-1-60960-875-0. http://www.igi-global.com/bookstore/titledetails.aspx?TitleId=50527
  • Huertas, Maria Antonia; Mor, Enric; Guerrero-Roldan, Ana-Elena (2010).  “Herramienta de Apoyo para el Aprendizaje de la Lógica en la Ingeniería Informática”. Simposio Pluridisciplinar sobre Diseño y Evaluación de Contenidos Digitales Educativos (SPDECE 2010). Recursos Digitales para la Educación y la Cultura. Volumen SPDECE. ISBN: 978-607-95446-2-1. Editado por Universidad Tecnológica Metropolitana, Mérida, México y Universidad de Cádiz, Spain. 2010
  • Guerrero-Roldan, Ana-Elena; Huertas, Maria Antonia; Mor, Enric (2010). “Diseño de itinerarios formativos en función del perfil del estudiante: el caso de lógica”. Simposio Pluridisciplinar sobre Diseño y Evaluación de Contenidos Digitales Educativos (SPDECE 2010). Recursos Digitales para la Educación y la Cultura. Volumen SPDECE. ISBN: 978-607-95446-2-1. Editado por Universidad Tecnológica Metropolitana, Mérida, México y Universidad de Cádiz, Spain. 2010.
  • Huertas, Maria Antonia; Mor, Enric (2010). “Tool Development to Support Learning, Immediate Feedback, and Continuous Assesment in Logic”. Proceedings of the 6th International Conference on Web Information Systems and Technologies. 7-10 April 2010 Valencia, Spain. INSTICC Press.
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  • Minguillón, J.; Huertas, M. A.; Juan, A. A.; Sancho, T.; Cavaller, V. (2008). ” Using learning object repositories for teaching Statistics “. Proceedings of the First Workshop on Methods and Cases in Computing Education . Salamanca: Pàg. 53- 61. ISBN: 978-84-691-8558-2.
  • Huertas, M. A.; Juan, A. A.; Prat, M.; Steegmann, C. (2008). ” Mathematical E-Learning in the context of the European Space of Higher Education: The Case of the Spanish University System “. Proceedings of the International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI 2008). Pàg. 7.001- 7.007. ISBN: 978-84-612-5091-2.
  • Córcoles, C. P.; Casado, C.; Huertas, M. A.; Mor, E.; Guerrero, A. E. (2007). ” Learning 2.0: concepts and experiences with social networks and software “. Proceedings of E-Learn 2007. World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education. Pàg. 6.751- 6.755. ISBN: 1-880094-63-0.
  • Huertas, M. A.; Casado, C.; Córcoles, C. P.; Mor, E.; Guerrero, A. E. (2007). ” Social Networks for learning: wikis, blogs and tagging in education “. A: SZUCS, A.; BØ, I. Proceedings of the EDEN 2007 Annual Conference . Academic Conferences Limited Reading.
  • Huertas, A.  (2006). “Teaching and learning logic in a virtual learning environment. Experiences, challenges and opportunities”. Proccedings of the Second international congress on tools for teaching logic. Ed. Universidad de Salamanca. ISBN 84-690-0348-8.
  • Santamaria, E.; Serra, M.; Rius, M. A.; Huertas, M. A.; Rodríguez, M. E. (2005). ” Nuevos paradigmas de la educación: roles de acción docente en el entorno virtual de la UOC “. Proceedings of the I Congreso Español de Informática (CEDI 2005). Granada: Pàg. 45- 52. ISBN: 84-9732-437-4.
  • Huertas, A. (2005): “A characterization of Quantified Hybrid Logic” . Proceedings of the congrés UNILOG’05 (1st World Congress on Universal Logic) (Jean-Yves and Alexandre Costa-Leite Eds.). Université de Neuchâtel.
  • Manzano, M; Huertas, A.; Santos-García, G.: “Lógica modal con Maude” (2004). Proceedings of the IV Congreso de Lógica, Metodología y Filosofía de la Ciencia en España. Universidad de Valladolid.
  • Manzano, M; Huertas, A.; Santos-García, G. (2004): “Un cálculo heterogéneo parcial para lógica modal de predicados”. Proceedings of the IV Congreso de Lógica, Metodología y Filosofía de la Ciencia en España. Universidad de Valladolid.
  • Juan, A., Huertas, M.A.,  Rodríguez, J.A., Martínez, J.F.,  Steegmann, C.,  Guijarro, P., Molinàs, P. (2003). “Uso e integración de laso TIC en asignaturas cuantitativas aplicadas. La experiencia de los estudios de Informática y Multimedia de la UOC”.  Proceedings of the XI congreso Universitatio de Innovación Educativa en laso Enseñanzas Técnicas. ISBN 84-588-2216-7.  UPC.  Julio de 2003.
  • Huertas, A. (2000):”Teaching logical reasoning in high school”. Proceedings of the I International Congress donde Tools for Teaching Logic, Universidad de Salamanca.
  • Huertas, A. (1999): “Parcialidad y Modalidad”. Proceedings of the II Congreso de la Sociedad de Lógica, Metodología y Filosofía de encia. Servicios de Publicaciones de a UAB.
  • Huertas, A. (1999): “A fashionable Partial and Heterogeneous mirror precio Modality”. Liber Amicorum . ISBN 90 5621 104 1.
  • Huertas, A. (1997): “Parcialidad y Modalidad”. Proceedings of the II Congreso de la Sociedad de Lógica, Metodología y Filosofía de la Ciencia. Servicios de Publicaciones de la UAB, Barcelona, pp 482-485.
  • Huertas, A., Manzano, M. (1995). “Partial and Heterogeneous Logic: Cooking your logic”. Proceedings of the 10th International Congress of Logic, Metodology and Philosophy of Science, Florencia, p. 139.
  • Huertas, A.(1993): “El tercer valor de verdad en ógica modal de predicados”. Proceedings of the I Congreso de ciedad de Lógica, Metodología y Filosofía de encia. Departamento de Reprografía de la UNED, pp. 80-83. ISBN: 84-604-8342-8.
  • Manzano, M; Huertas, A. (1991): “Many-sorted logic as en unifying framework”. Actos del 9th. International Congress of Logic, Metodology and Philosophy of Science. Logic Colloquium’91. Uppsala Universiti. Uppsala.
  • Manzano, M; Huertas, A. (1991): “Conversión de S5 en bivariada”. Actas del VI Congreso de Lenguajes Naturales y Lenguajes Formales. PPU. Barcelona.

Academic books and chapters

  • Manzano, M.; Huertas, A.(1996): Extensiones of First Order Logic, course materia for the Eighth European Summer School in Logic, Language and Information, ESSLLI’96, Praga.
  • Manzano, M.; Huertas, A. (2004). Lógica para principiantes. Alianza Editorial. ISBN: 84-206-4570-2.
  • Juan, A.; Huertas, MM..; et al (2006): Álgebra (2nd edition). Ed. Eureca Media, Barcelona. ISBN: 84-9707-811-X
  • Juan, A.; Huertas, M.A.; et al (2006): Àlgebra (2nd edition). Ed. FUOC, Barcelona. ISBN: 84-9788-460-4
  • Juan, A.; Huertas, M.A.; et al (2005): Álgebra. Ed. Eureca Media, Barcelona. ISBN: 84-9707-658-3
  • Juan, A.; Huertas, M.A.; et al (2005): Àlgebra. Ed. FUOC, Barcelona. ISBN: 84-9788-294-6
  • Huertas, M.A.; Juan, A.; et al (2005): Matemáticas I. Ed. Eureca Media, Barcelona. ISBN: 84-9707-674-5
  • Huertas, M.A.; Juan, A.; et al (2005): Matemàtiques I. Ed. FUOC, Barcelona. ISBN: 84-9788-307-
  • Huertas, M.A. (2010): Lògica i àlgebra de Boole. Ed. FUOC. Barcelona. PID_00149503
  • Huertas, M.A. (2010): Lógica y álgebra de Boole. Ed. FUOC. Barcelona.
  • Huertas, M. A. et al. (2011) Research Techniques in Network and Information Technologies. Ed. FUOC, PID_00185347
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